Torkkelin ystävät ry jäsenkirje 1/24

1.2.2024

Torkkelin ystävät ry

Jäsenkirje 1 / 2024

Hyvää alkanutta vuotta ja terveisiä Torkkelin ystävät ry:n uudelta hallitukselta! Tässä ajankohtaiset kuulumiset yhdistykseltä.

Vuosikokous ja uusi hallitus

Vuosikokous pidettiin 20.1.2024 Helsingin kuvataidelukiolla Avoimien ovien -tapahtuman yhteydessä. Koolla oli pieni, mutta innokas joukko yhdistysläisiä, uusia ja vanhoja. Torkkelin ystävät ry:lle nimettiin kokouksessa uusi hallitus. Uutena puheenjohtajana aloittaa alumni Noora Laak. Hallituksen muut jäsenet ovat opettajia, vanhempia ja alumneja; Katja Särkkä, Tuire Kannukene, Jasmin Viljakainen ja uutena jäsenenä Soile Pakarinen. Hallituksen varajäsenenä ja uutena jäsenenä toimii Kai Mikkonen. Uusi hallitus kokoontuu helmikuussa ja järjestäytymisen jälkeen tiedottaa kevään tapahtumista.

Tapahtumat

Torkkelin ystävät ry on talven aikana ollut mukana koulun tapahtumissa. Koulun avoimet ovet järjestettiin tammikuisena lauantaina kuten edellä mainittiin. Keväällä on tarkoitus jälleen järjestää Torkkelin ystävien tapaaminen koululla yhteisen ohjelman ja seurustelun merkeissä. Lisää tietoa tästä tulee sähköpostissa ja some-kanavilla kun tapahtuman suunnittelu etenee.

Helsingin kuvataidelukio 100 vuotta

Helsingin kuvataidelukio täyttää vuonna 2025 sata vuotta. Juhlavuoden kunniaksi järjestetään tapahtumia syksyllä 2025. Juhlavuoden ideointiin ja järjestelyihin kaikki ideat ja apujoukot ovat tervetulleita. Koulun kanssa yhteistyössä suunnitteilla on näyttelyitä, luentoja ja juhlagaala Paasitornissa. Jos sinulle syntyy idea, joka voisi sopia juhlavuoden ohjelmaan, ota yhteyttä nettisivujen yhteydenottolomakkeella tai sähköpostilla katja.sarkka@edu.hel.fi.

Kuvataiteen lukiodiplomit Kallion kirjastossa

Kuvataiteen lukiodiplomit ovat nähtävillä Kallion kirjastossa 2.–28.2.2023. Teoksissaan torkkelilaiset lukiodiplomistit ovat lähestyneet erilaisia tehtävänantoja (Näkymätön ja näkyvä matematiikka, Mitä peili kertoo?, Totta?, Kehon koristeet, Taiteilijakirja, Kaikki kiertää) valitsemillaan tekniikoilla. Kirjaston näyttelyssä on esillä kolmisenkymmentä lukiodiplomiteosta: veistoksia, piirroksia, maalauksia, installaatiota, digitaalisia töitä ja valokuvia. Teosten lisäksi lukiodiplomin suorittamiseen kuuluu portfolio, joka taustoittaa teosta ja sen valmistumisprosessia. Myös portfoliot ovat esillä näyttelyssä.

Jäsenmaksut

Vuosikokouksessa päätettiin, että jäsenmaksu on edelleen 15€ /lukuvuosi. Jäsenmaksulasku tulee erillisenä sähköpostina. Maksamalla jäsenmaksun tuet yhdistyksen toimintaa ja pääset vaikuttamaan yhdistyksen asioihin. Jäsenmaksun maksaminen on edellytys äänioikeudelle seuraavassa vuosikokouksessa, joka järjestetään syksyllä 2024.

Torkkelin ystävät ry:n hallitus toivottaa iloista ja luovaa kevättä!